Nieuws

VACATURE: Commercieel medewerk(st)er RegioBank

Commercieel Binnendienst Medewerker Regiobank Als Commercieel Binnendienst Medewerker Regiobank kom je te werken bij 1 van onze 4 RegioBank kantoren, dat onderdeel is van Leenders & Gielen Adviseurs, een onafhankelijk financieel dienstverlener met kantoren in Panningen, Baarlo, Maasbree en Blerick. Met 30 medewerkers bieden wij alle financiële specialismen aan onder één dak, zodat wij relaties hun hele leven lang kunnen bijstaan. Wil jij samen met ons de absolute top bereiken? Dan ben jij de Commercieel medewerker Regiobank die wij zoeken. Wij zoeken: Je beschikt over mbo+ werk- en denkniveau; Je bent bij voorkeur in het bezit van een WFT Basis, Consumptief Krediet en / of Schade-particulier of bent bereid om deze certificaten kosteloos te behalen; Jij bent iemand die proactief en communicatief sterk is; Het is een pré wanneer je ervaring hebt in een telefonische klantcontact functie; Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift; Je bent beschikbaar voor 20 tot 30 uur per week (uren in overleg); Je bent commercieel en servicegericht ingesteld en hebt sterke administratieve vaardigheden.   Wij bieden: Marktconform salaris; 24 vakantiedagen met mogelijkheid tot ADV dagen; Reiskostenvergoeding vanaf 10KM; Een pensioenregeling; De mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen middels opleidingen; Leuke personeelsfeestjes; Uren en dagen in overleg; Flexibiliteit; WGA Hiaatverzekering (50% betaald door werkgever); Collectiviteitskorting op verzekeringen; Een afwisselende baan binnen een professionele organisatie; Werken bij een groeiende organisatie met veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling. Als Commercieel Binnendienst Medewerker RegioBank, adviseer jij over diverse bankproducten die de Regiobank te bieden heeft. Je onderhoudt relaties met klanten en voert het gehele proces voor bankzaken van A tot Z uit. Daarnaast ga je aan de slag met het opzetten en uitvoeren van commerciële acties om de portefeuille van de Regiobank te vergroten. Verder ben je als medewerker administratief verantwoordelijk voor het verwerken van alle dagelijkse bankzaken en receptiewerkzaamheden zoals het opnemen van de telefoon, het helpen van klanten en deze door te verbinden met de juiste personen binnen het bedrijf. Ook ben je bevoegd om initiatieven te nemen voor het verbeteren van werkprocessen.   Leenders & Gielen Adviseurs is een snelgroeiende organisatie werkzaam op het gebied van fiscale en juridische dienstverlening, bedrijfsadministratie, salarisadministratie, automatisering, verzuimbegeleiding en arbeidsbemiddeling, verzekeringen, hypotheken en bankzaken. Vanuit onze vestigingen in Panningen, Baarlo, Blerick en Maasbree bieden wij aan zowel particulieren als ondernemers “de complete financiële dienstverlening”. Leenders & Gielen Assurantiën is een onafhankelijk advieskantoor en onderdeel van Leenders & Gielen Adviseurs. Door de onafhankelijkheid van ons kantoor kunnen wij ons richten op wat daadwerkelijk belangrijk is voor de klant.    Reageer direct! Ben je enthousiast geworden over de functie Commercieel Binnendienst Medewerker Regiobank? Graag ontvangen we je motivatiebrief en cv.

VACATURE: Financieel / Boekhoudkundig administratief medewerk(st)er

Functieomschrijving Leenders & Gielen Adviseurs is een snelgroeiende organisatie, werkzaam op het gebied van fiscale en juridische dienstverlening, bedrijfsadministratie, salarisadministratie, verzuimbegeleiding en arbeidsbemiddeling, verzekeringen, hypotheken en bankzaken. Vanuit onze vestigingen in Panningen, Blerick, Baarlo en Maasbree bieden wij aan zowel particulieren als ondernemers “de complete financiële dienstverlening”. Leenders & Gielen Belastingadviseurs is een onafhankelijk advieskantoor en onderdeel van Leenders & Gielen Adviseurs. De klantenkring bestaat uit een grote verscheidenheid van bedrijven in het MKB en de agrarische sector. Vanwege groei van ons bedrijf zijn wij op zoek naar een: Financieel administratief medewerker 24-40 uur per week Je komt te werken in een hecht team van 9 personen op onze locatie in Panningen, er heerst een informele en prettige werksfeer. In deze functie voer je de administraties uit voor een gevarieerd eigen klantenpakket. Dit gebeurt veelal digitaal, de meeste administraties worden verwerkt in EXACT & YUKI. Je werkt de maand / kwartaalboekhouding bij, maakt belastingaangiftes klaar (omzetbelasting, inkomstenbelasting en toeslagen) en ondersteunt collega’s bij het samenstellen van jaarrekeningen en overige werkzaamheden. We zijn op zoek naar iemand die een MBO-4 opleiding in de richting van (financiële) administratie heeft gevolgd. Verder ben je communicatief vaardig, leergierig, collegiaal en flexibel ingesteld. Verder ben je als persoon proactief en kun je goed zelfstandig te werk gaan. Je krijgt de mogelijkheid om door te groeien in deze rol, tot waar je ambities reiken, eventueel tot een volwaardige adviseursrol, waarbij je je eigen klantenkring verder kunt gaan uitbouwen. Arbeidsvoorwaarden: Het betreft hier een dienstverband van 24-40 uur per week. Uren zijn in overleg. Wij bieden uitstekende arbeidsvoorwaarden zoals een vast salaris, pensioenregeling en ontwikkelingsmogelijkheden. Daarnaast wordt eigen initiatief gewaardeerd. Hopelijk spreken wij ons snel! Mocht je interesse hebben in de vacature, neem dan contact op met: Monique Thyssen - Joppen monique@leendersgielen.nl

VACATURE: Relatiebeheerder Accountancy

Leenders & Gielen Adviseurs is een snelgroeiende organisatie werkzaam op het gebied van fiscale en juridische dienstverlening, bedrijfsadministratie, salarisadministratie, verzuimbegeleiding en arbeidsbemiddeling, verzekeringen, hypotheken en bankzaken. Vanuit onze vestigingen in Panningen, Baarlo, Blerick en Maasbree bieden wij aan zowel particulieren als ondernemers “de complete financiële dienstverlening”. Leenders & Gielen Belastingadviseurs is een onafhankelijk advieskantoor en onderdeel van Leenders & Gielen Adviseurs. De klantenkring bestaat uit een grote verscheidenheid van bedrijven in het MKB en de agrarische sector. Vanwege groei van ons bedrijf zijn wij op zoek naar een: Vanwege groei zijn wij op zoek naar: Relatiebeheerder Accountancy FT Bedrijfscultuur: Binnen Leenders & Gielen Belastingadviseurs werken mensen met hart voor de zaak. Met een no-nonsense cultuur met hoge mate van verantwoordelijkheid zorgen wij ervoor dat wij het beste voor de klant kunnen realiseren. Het ontzorgen van de klanten behoort tot onze kerntaken. Wij zijn een dynamisch team. Wij ontwikkelen ons in een professionele omgeving waarbij wij helpen de persoonlijke groei sterk te stimuleren. Functieomschrijving: De persoon die wij zoeken neemt verantwoordelijkheid voor zijn eigen cliëntenportefeuille. Je bent het directe aanspreekpunt en zorgt, in samenwerking met collega’s, voor tijdige oplevering van jaarrekeningen, bijbehorende aangiften en adviesopdrachten. De cliënt ziet jou als volwaardig sparringpartner en jij maakt dat waar. Je vindt het dan ook vanzelfsprekend constant te zoeken naar verbetering en/of vernieuwing. Dit mede mogelijk gemaakt door het (laten) opstellen van managementrapportages en het actief signaleren van ontwikkelingen in de branche van de cliënt. Het op begrijpelijke wijze overbrengen van de gesignaleerde adviezen is voor jou geen probleem. Commercie zit in je bloed en je ziet kansen om samen met het team die uitbreiding van de portefeuille te realiseren. Jouw positieve- en doelgerichte houding en jouw klantvriendelijkheid zijn een belangrijke toegevoegde waarde voor cliënt en onze organisatie. Met plezier kom je in contact met nieuwe mensen, producten en diensten. Functie-eisen: Minimaal afgeronde HBO opleiding met aanvullende fiscale opleidingen; Minimaal 4 tot 6 jaar werkervaring in het MKB-segment; Je voelt je verbonden met het MKB en bent vakbekwaam; Uitstekend communiceren en beheersen van de Nederlandse taal in woord en geschrift; Je hebt bewezen over commercieel inzicht te beschikken. Niets houdt jou tegen en je gaat graag gestructureerd te werk. Arbeidsvoorwaarden: Het betreft hier een fulltime dienstverband van 40 uur per week. Wij bieden uitstekende arbeidsvoorwaarden zoals een vast salaris, pensioenregeling en ontwikkelingsmogelijkheden. Daarnaast wordt eigen initiatief gewaardeerd. Hopelijk spreken wij elkaar snel! Mocht je interesse hebben in de vacature, of vragen? Neem dan contact op met: Monique Thyssen - Joppen monique@leendersgielen.nl

Hoge huur? Meer mogelijkheden om te kopen

Een bank kan, op grond van je inkomen, de aanvraag van een lening voor het kopen van een woning afwijzen. Ook als je huidige maandlasten aan huur hoger zijn dan de eventuele toekomstige maandlasten van een hypotheek. Logisch??    Het is in de praktijk lastig uit te leggen. Je huurt een woning en betaalt elke maand een enorm bedrag aan huur. Dan komt er een kans om een woning te kopen. Een woning waarvan de lasten elke maand lager zijn dan de huur die je nu betaalt. Dan merk je tot jouw schrik dat de bank weigert je een hypotheek te verstrekken omdat “jouw inkomen te laag is”. Onbegrijpelijk vinden veel mensen. Er gloort echter licht aan de horizon.   De huidige situatie In Nederland is er uitgebreide wetgeving die erop is gericht dat consumenten niet meer lenen dan naar algemene normen verantwoord is. Doel hiervan is uiteraard te voorkomen dat mensen door het aangaan van te hoge leningen in de financiële problemen komen. Die normen gelden ook bij het aangaan van een hypotheek. Daarbij wordt bijvoorbeeld niet alleen gekeken naar de verhouding van de aangevraagde lening in relatie tot de waarde van het pand, maar ook naar de bestendigheid van het inkomen.   Die wettelijke normen zijn gebaseerd op “gemiddelden”. Bijvoorbeeld wat een gemiddelde consument aan uitgaven heeft buiten de lasten van een hypotheek. Op basis van die gemiddelden zijn er rekenprogramma’s om te bepalen wat “een gemiddeld” iemand dan aan ruimte heeft voor een hypotheek. Maar ieder mens is anders. Daardoor kunnen ook de maandelijkse uitgaven binnen een groep van mensen die hetzelfde bedrag aan inkomen hebben, sterk verschillen.   Tot op heden gold echter: norm is norm. Hierdoor kan de rare situatie bestaan dat iemand wel een hoge huur kan betalen maar toch niet in aanmerking komt voor een hypotheek waarvan de lasten lager zijn dan de maandelijkse huurlasten.   Pilot is gestart Inmiddels is een pilot gestart gericht op zogenaamde “duurhuurders” die onder voorwaarden toch een hypothecaire lening kunnen afsluiten waar dit eerder door strikte toepassing van de normen niet kon. Voor de pilot gelden wel een aantal voorwaarden. De belangrijkste zijn: Het moet gaan om een lening met Nationale Hypotheek Garantie. Het aankoopbedrag van de woning -plus eventuele verbouwingskosten- mag in 2022 maximaal €355.000,- zijn. Voor energiebesparende maatregelen is het mogelijk om zelfs tot €367.300,- te lenen zolang het extra bedrag volledig wordt besteed aan die voorzieningen; Je huurt op dit moment een woning in de vrije sector en betaalt maandelijks een hoge huur. Bijvoorbeeld €1.000,- of meer; Je kunt aantonen dat je recent minimaal 36 maanden een woning met deze hoge huur hebt gehuurd; Je kunt aantonen dat je gedurende deze 36 maanden hebt kunnen voldoen aan de huurverplichtingen en dat je geen huurachterstanden hebt; Jouw inkomen en vermogen zijn in deze drie jaar stabiel gebleven.  Voldoe je aan deze voorwaarden en heb je interesse om te verkennen welk bedrag jij voor de aankoop van een woning nu zou kunnen financieren, maak dan een afspraak met ons kantoor. Op dit moment gaat het nog om een pilot. Maar de verwachting is dat deze goed zal verlopen en dat de pilot op termijn een blijvende mogelijkheid wordt voor consumenten die nu een hoge huur betalen. 

Wijziging woonsituatie? Pas de overlijdensrisicoverzekering aan

Heb je of hebben jij en je partner een overlijdensrisicoverzekering? Zoja, weet je dan nog onder welke omstandigheden deze is afgesloten? Tijd om deze eens onder de loep te nemen.   Je was alleenstaand met een eigen woning. Op enig moment krijg je weer een relatie en word je samenwonend. Of het tegenovergestelde: na jarenlang gehuwd te zijn geweest ga je scheiden. Het is belangrijk om in deze gevallen aandacht te schenken aan de overlijdensrisicoverzekering.   Hypotheek moet terugbetaald worden Voor de financiering van hun woning gaan de meeste mensen een lening aan. Het bedrag dat de bank bereid is te financieren hangt niet alleen af van de waarde van het pand dat je wilt financieren, maar ook van de vraag of er voldoende inkomen is om de rente over en de aflossing van de lening te betalen. Bij het inkomen kijkt de bank naar het inkomen van beide partners. De hypothecaire lening die je aangaat moet altijd terugbetaald worden.   Overlijdensrisicoverzekeringen Het is in de meeste situaties verstandig een overlijdensrisicoverzekering af te sluiten wanneer er een lening voor de financiering van de woning wordt afgesloten. Komt een van de partners te overlijden dan daalt in veel gevallen het gezamenlijke inkomen. Dit kan ertoe leiden dat de hypotheeklasten niet meer betaald kunnen worden. Door het afsluiten van een overlijdensrisicoverzekering kan je vastleggen dat, indien een van de partners komt te overlijden, er een uitkering ter beschikking komt waarmee de langstlevende partner een deel van de hypotheekschuld kan aflossen, zodat hij of zij de resterende lasten alleen kan dragen. De “vergeten” overlijdensrisicoverzekering De premie voor de overlijdensrisicoverzekering is heel laag. Toch is het belangrijk om bij mutaties in de leefsituatie te controleren of deze verandering aanpassing vraagt van de overlijdensrisicoverzekering. Wij geven een voorbeeld uit de rechtspraak. Tijdens het huwelijk hebben A en B een woning gekocht en gefinancierd. Hiervoor werd ook een overlijdensrisicoverzekering afgesloten waarbij bij het overlijden van de een er een uitkering zou volgen voor de ander. A en B gaan op enig moment scheiden. De waarde van de woning wordt tussen partijen verdeeld. Op enig moment komt B te overlijden. Op dat moment blijkt de overlijdensrisicoverzekering niet te zijn aangepast. De verzekeraar keert de afgesproken uitkering uit aan A. De erfgenamen van B zijn het hier niet mee eens, maar de rechter stelt hen in het ongelijk.   Een nieuwe partner Een ander voorbeeld. A is alleenstaand en heeft op haar naam een hypothecaire geldlening. Na enige tijd krijgt zij een relatie. Gedurende de relatie gaat A minder werken en gaan beide partners bijdragen aan de woonlasten. Op enig moment overlijdt B. Verzuimd is op het leven van B een overlijdensrisicoverzekering af te sluiten. A komt hierdoor in de problemen omdat haar actuele inkomen onvoldoende is om de woonlasten alleen te kunnen betalen. Advies: Informeer ons Doen er zich wijzigingen voor in jouw persoonlijke situatie informeer ons daarover. Wij zullen dan controleren of deze wijzigingen gevolgen hebben voor jouw verzekeringen zodat vervelende situaties zoals hierboven beschreven worden voorkomen.

Beveiliging woning? Vraag naar ervaringen van anderen

Er wordt veel reclame gemaakt voor het beveiligen van de woning. Op zich is dat een prima zaak. Maar het is wel belangrijk om je goed te oriënteren wat de ervaringen van andere consumenten zijn met bepaalde bedrijven.   Gelegenheidsdieven De tijd dat je rustig “het touwtje uit de brievenbus” kon laten hangen waarmee de kinderen die op staat speelden zelf de deur konden opendoen, ligt voor veel plaatsen in Nederland al geruime tijd achter ons. Als huiseigenaar moet je erop bedacht zijn dat gelegenheidsdieven kijken naar de woning waar zij het snelst even naar binnen kunnen gaan om hun slag te slaan. Om dat te voorkomen ben je als bewoner gedwongen deuren en ramen, ook bij een korte afwezigheid, te sluiten. En ook om stevig hang- en sluitwerk aan te brengen. Dat goede hang- en sluitwerk houdt een crimineel die echt naar binnen wil, niet tegen. Maar voor gelegenheidsdieven is goed hang- en sluitwerk wel voldoende reden om even verder te kijken waar het gemakkelijker is om naar binnen te komen. Camera’s en detectieapparatuur Naast hang- en sluitwerk is te zien dat veel mensen ook overgaan tot het installeren van camera’s en elektronische detectieapparatuur. Vaak voorzien van een abonnement op een externe bewakingsdienst die automatisch in actie komt als er calamiteiten worden gesignaleerd. Reclames op radio en tv geven hoog op over de mentale rust die een dergelijke hogere graad van beveiliging kan opleveren. Overweeg je een dergelijke beveiliging aan te brengen dan adviseren wij je om je wel goed te oriënteren.   Kwaliteit, kosten, contractduur, klachteninstantie Allereerst is het natuurlijk belangrijk om goed te onderzoeken of het bedrijf waarmee je overweegt een overeenkomst aan te gaan voor de alarminstallatie een goede reputatie heeft. Komen ze afspraken na? Vindt de installatie op vakkundige wijze plaats? Wordt er gewerkt met de goede materialen die niet gemakkelijk door criminelen kunnen worden uitgeschakeld? Vervolgens is er natuurlijk de prijs. Aan de buitenkant lijken veel alarminstallaties hetzelfde. Het gaat echter om de binnenkant waar de elektronica zich bevindt. Krijg je echt waar voor je geld of ziet de buitenkant er wel mooi uit en is de elektronica “goedkope rommel”.  De meeste consumenten kunnen dit zelf niet goed beoordelen. Vervolgens is het verstandig goed naar de contracten te kijken die de verkoper je vraagt te tekenen. Zeker wanneer het gaat om een abonnement. Hoe lang ben je verplicht om dat abonnement aan te gaan? Wat zijn de mogelijkheden om het contract tussentijds te beëindigen wanneer je de woning gaat verkopen? Is het abonnementsbedrag voor de hele contractperiode gelijk of mag de leverancier dit bedrag tussentijds verhogen? Zo ja met welk maximum dan? Stel dat er toch discussies ontstaan. Moet je als consument dan maar zelf kijken waar jij je recht gaat halen? Of is het bedrijf aangesloten bij een onafhankelijke klachteninstantie waar je eenvoudig en tegen lage kosten je klacht kan voorleggen.   Wij brengen je graag in contact met betrouwbare leveranciers Door de jaren heen hebben wij veel relaties die, vaak bij bedrijven in onze regio, de beveiliging van hun woning hebben laten verbeteren. Uit de contacten met die relaties hebben wij een goed beeld van welke ondernemers goed werk leveren. Overweeg je beter hang- of sluitwerk aan te laten brengen of verdergaande beveiligingsmaatregelen te treffen, ga dan niet alleen af op “de mooie reclames” op de televisie of op internet maar neem even de tijd om je goed te oriënteren. Wij brengen je graag in contact met bedrijven waar onze relaties eerder goede ervaringen mee hebben opgedaan.

Wat heeft je auto met je hypotheek te maken?

Bij Private Lease rijd je tegen een vast bedrag per maand in een nieuwe auto. Dat klinkt aantrekkelijk. Maar er zijn wel een aantal aandachtspunten.    Mensen die in de nabije of wat verdere toekomst een hypotheek voor de financiering van hun woning willen afsluiten, doen er verstandig aan zich te verdiepen in de consequenties van het aangaan van een Private Lease contract.   Wie koopt er een nieuwe auto? De gemiddelde leeftijd In Nederland waarop particulieren op dit moment een nieuwe auto kopen, ligt op ruim 62 jaar! Onder deze leeftijd worden vooral tweedehandsauto’s gekocht en in toenemende mate Private Lease contracten afgesloten. Bij een Private Lease ga je een contract voor een aantal jaren aan. Gedurende deze jaren betaal je een vast bedrag voor het gebruik van de auto. Dat bedrag is gebaseerd op een bepaald aantal kilometers dat je met de auto gaat rijden. Alleen de brandstof moet je dan nog zelf betalen. Op het eind van het contract lever je de auto bij der dealer in. Je krijgt dan niet zoals bij een “eigen” auto de waarde uitgekeerd die de auto op dat moment heeft.   Voor- maar ook nadelen een Private Lease contract Voordelen van een Private Lease auto zijn dat je in een nieuwe auto rijdt en de lasten per maand gelijk zijn. Bij normaal gebruik loop je dus niet het risico dat je met onverwachte, dure reparaties te maken krijgt. Maar er zijn ook nadelen. Feitelijk “leen” je via het leasecontract geld voor de financiering van de auto. De kosten van financiering zitten in het vaste, maandelijkse leasebedrag verwerkt. Deze kosten zijn fors hoger dan de rente die je over je spaargeld krijgt. Maar deze wijze van financieren is wel vaak goedkoper dan een nieuwe auto kopen met geleend geld, bijvoorbeeld via een consumptief krediet. Een ander belangrijk nadeel is dat je een contract voor een langere tijd aangaat. Dit contract kan je niet zonder meer zonder kosten tussentijds beëindigen, bijvoorbeeld wanneer je geen auto meer nodig hebt. Vind je deze vrijheid wel belangrijk dan is het misschien verstandiger om een tweedehandsauto te kopen.   Gevolgen voor een hypotheek Wat veel consumenten zich niet realiseren is dat het afsluiten van een Private Lease contract de mogelijkheid om de aankoop van een woning te financieren ernstig kan bemoeilijken. Dat komt door het volgende. Op grond van de wet mogen banken niet meer geld voor een hypotheek uitlenen dan voor de betreffende consument verantwoord is. Wat voor een individuele consument verantwoord is, moet worden berekend aan de hand van een aantal wettelijke normen. Bijvoorbeeld de waarde van de woning in relatie tot de lening. Maar ook het inkomen van de betreffende consument in relatie tot de hoogte van de aangevraagde lening is dan belangrijk. Bij dat inkomen moet de bank rekening houden met andere, financiële verplichtingen die de consument heeft. Dit komt erop neer dat een consument die al een consumptief krediet heeft een lager bedrag kan financieren voor de aankoop van een woning dan een andere consument met hetzelfde inkomen maar zonder lening.    Een Private Lease contract is een lening Een Private Lease contract wordt gezien als een betalingsverplichting voor de langere termijn en verlaagt dus het bedrag dat je kunt lenen voor de financiering van jouw woning. Vooral voor jongeren is dat heel vervelend omdat zij vaak een wat lager inkomen hebben. In de huidige overspannen woningmarkt moeten zij vaak maximaal kunnen financieren, willen zij een woning kunnen kopen. Nu zal je je misschien afvragen welk verschil een leasecontract uitmaakt voor het bedrag dat je kan lenen voor een hypotheek. Elke situatie is anders, maar om je een idee te geven: bij een leasecontract van €400,- per maand dat is afgesloten voor vier jaar kan dit tot gevolg hebben dat je globaal €75.000,- minder hypotheek kunt afsluiten. Met name voor jongeren betekent zo’n bedrag dat zij minder kunnen lenen voor de aankoop van een woning en dat ze vrijwel kansloos zijn op de woningmarkt. Overleg met ons voordat je iets doet Loop je rond met de wens om een auto te kopen? Maar zoek je ook naar een koopwoning? Vraag ons dan om advies. Een Private Lease contract kan in jouw situatie op dat moment niet verstandig zijn en waarschijnlijk kunnen wij betere alternatieven voor jou bedenken. 

NOW 5.0

De NOW maatregel was beëindigd, maar wordt inmiddels door de gedeeltelijke lockdown weer ingevoerd.  Deze maatregel zorgt ervoor dat werkgevers bij het UWV een aanvraag kunnen indienen voor een tegemoetkoming in de loonkosten. Vanaf 13 december 2021 kan de NOW 5.0 bij het UWV worden aangevraagd. De regeling steekt iets anders in elkaar dan de vorige NOW’s.   Omzetdaling U komt in aanmerking voor de NOW 5.0 wanneer u gedurende de maanden november en december 2021 ten minste 20% omzetdaling heeft. De subsidie bedraagt maximaal 85% van de loonsom naar rato van de omzetdaling. Anders dan de vorige NOW aanvragen, kunt u nu dus niet kiezen.   Loonsom Voor de loonsom neemt het UWV de gegevens uit de loonaangifte bij de Belastingdienst automatisch over. Voor de NOW 5.0 is de loonsom van september 2021 leidend. De loonsom mag maximaal 15% dalen ten opzichte van de loonsom in september zonder dat de werkgever wordt gekort bij de definitieve tegemoetkoming. De grondslag is het zogenoemde sociale verzekeringsloon. U wordt ook gecompenseerd voor het loon dat u doorbetaalt aan werknemers met een flexibele arbeidsomvang, zoals oproepkrachten. Betaalt u hen niet of minder dan wordt uw subsidie uiteindelijk ook lager. De werkgeverslasten worden voor 40% gecompenseerd.   Verplichtingen Zoals tot nu toe bekend is, blijven de verplichtingen uit de vorige NOW gelden en wordt hierin niets gewijzigd. Denk dan aan de inspanningsverplichting om scholing te stimuleren of de medewerkers te begeleiden naar nieuw werk.     Aanvragen Wilt u dat wij de subsidie voor u aanvragen of heeft u hulp nodig bij de aanvragen, hebben wij de volgende gegevens en stukken nodig. Deze stukken kunt u mailen naar anouk@leendersgielen.nl. Het kan zijn dat wij bepaalde stukken al in ons bezit hebben of dat wij de administratie voor u bijhouden en de jaarcijfers opstellen. Geef dat in de mail even aan.     Volledige netto-omzet 2019; Verwachte omzet in de maanden november en december 2021 of het verwacht percentage omzetverlies; Rekeningafschrift met rekeningnummer waarop u de betalingen van de Belastingdienst ontvangt of waarvan u de loonheffingen betaalt. Dit rekeningnummer moet bij de Belastingdienst bekend zijn.   Heeft u nog vragen, neem gerust contact met ons op.

Cookie instellingen